Edizioni Sinestesie: Recent submissions
Items 481-500 di 790
-
G. Alfano, C. Colangelo, Il testo del desiderio. Letteratura e psicoanalisi, Carocci (Frecce), Roma 2018 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
G.M. Anselmi, L. Chines, Leggere i classici italiani, un’antologia, a cura di V. Bernardi, A. Di Franco, A. Severi, Pàtron Editore, Bologna 2019 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Emanuele Broccio, Dal corpo assediato alle macerie della memoria. La poesia di Jolanda Insana, Carabba, Lanciano (CH) 2018 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Maurizio Cucchi, Sindrome del distacco e tregua, Milano, Mondadori, 2019 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Massimo Schilirò, La misura dell’altro. Animali e viaggi di Emilio Cecchi, Rubettino, Soveria Mannelli 2017 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Cosimo Cinieri: rappresentazione di Cristo al CEP di Bari 1977
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This essay analyses Cristo al CEP of Cosimo Cinieri, a representation of the Passion of Christ along the streets of the popular neighborhood of San Paolo di Bari characterized by public housing (CEP), on Palm Sunday of 3 ... -
Redacted di Brian De Palma: le crepe nel flusso mediale
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The first impression made by Redacted is of a reality completely kept under surveillance and reproduced by an enormous number of devices. The narration of the events, however, seems to shatter into many contradictory ... -
Playing Commedia : [testimonianza personale d’attore]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)Commedia dell’Arte comes alive when played passionately by characters, as a sort of spiritual need. It is a spectacular dance of contrasts. In my 40 years of work as an actor, I have always discovered its delightful poetry, ... -
Jorge Ricci, Momentos del teatro argentino. Editorial Inteatro, Buenos Aires, 2017 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Federico De Roberto, L’emigrazione italiana e il commercio con gli Stati Uniti
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The aim of this study is to offer a brief analysis of selected articles, unknown until now, written by Federico De Roberto between 1879 and 1880 on two geographical and commercial reviews («L’Esploratore» and «Il Giornale ... -
L’Islandese e l’uomo di Us. Sulla rivisitazione del libro di Giobbe nel Dialogo della Natura e di un Islandese
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This essay intends to search out the deep bond but not sufficiently depth by the literary criticism between Giacomo Leopardi and the Book of Job. Particularly, analysing the most important dialogue of the Operette morali, ... -
Arte e memoria. La testimonianza artistica della deportazione
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This paper proposes a comparative analysis between the different theses of deported artists (some of whom survived) who managed to produce drawings during their detention in the Nazi’s camps. Some of them said they drew ... -
È stato il figlio. L’influenza di Monicelli su Ciprì
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This paper offers a comparative reading of the film È stato il figlio by Daniele Ciprì through several accurate references to Un borghese piccolo piccolo by Monicelli. The analysis subsequently reveals how the Palermitan ... -
I «‘Romanzi’ di Montale» nella prosa lirica di Curzio Malaparte
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The author explores – as it has never been pointed out by the critics – the common ground between Eugenio Montale’s novel-like poetry and the lyrical prose of Curzio Malaparte. Althought seemingly unrelated, this work ... -
Ennio Flaiano e i settant’anni di Tempo di uccidere: il trattamento ‘dimenticato’
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The essay reconstructs the history of the film script that the writer Ennio Flaiano Drew from his novel Tempo di uccidere (The Short Cut), winner of the Strega award in 1947, for the American director Jules Dassin, in the ... -
L’Apocalisse, lo sguardo e la morte: da la Jetée di Chris Marker a Twelve Monkeys di Terry Gilliam
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)In Twelve Monkeys, a 1995 post-apocalyptic feature, Terry Gilliam credits as his main source of inspiration Chris Marker’s La Jetée (1961), an experimental short movie whose story is told through a series of still images, ... -
Quattro dipinti ad Avellino nei rapporti con la pittura lombarda
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The current paper describes the relationships that took place in Irpinia with Lombard painting during the second half of the sixteenth century through the descriptive, aesthetic, stylistic and iconographic attribution of ... -
«La pratica senza la teorica»: qualche riflessione sulla memoria e sul progetto della scena in Perrucci (e nel teatro napoletano)
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The essay constitutes a first approach to a research project. It focuses on a problem related to an analysis of Andrea Perrucci’s treatise Dell’arte rappresentativa premeditata, ed all’improvviso (1699). In this book ... -
Travestimenti autobiografici scarpettiani: metodologie di verifica
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This essay critically examines the autobiography of Eduardo Scarpetta, problematizing the idea of the author’s memoir as an authentic confession. Analysing several declarations written by Scarpetta, the study shows how ... -
La contesa e il trionfo: Otto Brahm e le testimonianze sulla Freie Bühne
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The study examines an essay written by Otto Brahm and published in October 1909 in the «Berliner Tageblatt». A careful reading of the entire document entitled Freie Bühne, complete with the last three pages handwritten by ...