Edizioni Sinestesie: Recent submissions
Items 501-520 di 790
-
Il diario quotidiano di un attore: i taccuini di Ruggero Ruggeri
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The long career of Ruggero Ruggeri started in the late Naturalism and finished at the beginning of the 1950s without knowing crisis or setbacks. During this period the old Italian theatre was replaced by a new role acquired ... -
Fondamenti del pensiero delsartiano: fra memoria e poetica teatrale
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The word memory in the Delsartean writings can refer to two different phenomena. On the one hand, there is the individual memory, a sort of archive that man builds during his existence and that allows him to connect several ... -
Tramonto e riabilitazione di un genere. Autobiografie di attori del varietà
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)Around 1930 we find autobiographic writings produced by actors who lived the season of the theatre of variety. Memories which are precious documents to rebuild an important kind of show in an empirical vision, from the ... -
Il teatro e la sua memoria: la registrazione dell’esperienza
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Vincenzo Consolo, L’ora sospesa e altri scritti per artisti, a cura di Miguel Ángel Cuevas, Le Farfalle (Collana turchese – Saggistica), Valverde 2018 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Carlo Baghetti, Daniele Comberiati (a cura di), Contro la finzione, Ombre Corte, Verona 2019 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Pietro Milone, Pirandello accademico e il “volontario esilio”. Fascismo, vinti, giganti, Metauro, Pesaro 2017 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Antonio Gargano (a cura di), Lazarillo de Tormes, Marsilio Editori, Venezia 2018 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Marco Ottaiano, El tiempo parado. Palinsesti narrativi e strategie linguistiche in Francisco Umbral (1965-1975), Edizioni ETS, Pisa 2019 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Rosalba Galvagno (a cura di), Diverso è lo scrivere. Scrittura e poetica dell’impegno in Vincenzo Consolo, Edizioni Sinestesie, Avellino 2016 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Images as discursive praxes: Mick Jagger in Tangiers
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)Images do not simply grow of their own volition in meadows unplanted and unwatered. Inundating screens and even walls, images pervade and invade every inch of our privacy. So pervasive and invasive has this presence become ... -
The 2011 Constitution: the Moroccan Amazigh Woman’s Empowerment
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The new millennium has signaled a new phase for Moroccan women’s legal triumph. The 2004 Family Code and the 2011Constitution are until now the main achievements of Moroccan women’s feminist movement. In addition to granting ... -
Compromettersi fino in fondo per il teatro: l’eredità di Paolo Grassi a cento anni dalla nascita
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)A professional driven by an ardent intellectual curiosity, with his gaze firmly fixed on the future, Paolo Grassi left his mark on the culture of the twentieth century thanks to his strong spirit of innovation, oriented ... -
Goldoni & De Sanctis: Il Trionfo Della “Forza Allegra
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The 12th edition of “Goldoni Day”, entitled Goldoni & De Sanctis, considered the production of the great Venetian playwright through the study and the idea of theatre of one of the most important Italian intellectuals: ... -
Quasimodo critico, traduttologo, teorico della letteratura e intellettuale “impegnato” negli scritti giornalistici di «Tempo» (“I Colloqui”) e di «Le Ore» (“Il falso e il vero verde”)
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
Per una rilettura dei Daimons in His Dark Materials di Philip Pullman: anime visibili in una «Pullmanesque Lore»
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The present study focuses on the role of daimons in the trilogy His Dark Materials by Philip Pullman, by showing some possible links to the traditional representations of the “double” in literature. Within Pullman’s ... -
Il genio sovversivo di Renato Caccioppoli secondo Jean-Noël Schifano
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This paper introduces and analyzes characteristics, aspects and contents of the biographical story that Jean-Noël Schifano has written about Renato Caccioppoli (Naples, 1904-1959), a recognized academic and mathematical ... -
Il teatro come spettacolo e lo spettacolo teatrale in Alberto Arbasino
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This essay analyzes the role and the function of theatre and show in the different Alberto Arbasino’s works and poetic. It points out the paradigm from melodrama to cabaret, to musical, to magazine. Inside the courses and ... -
La Spiaggia di Cesare Pavese. Identità sospese e sperimentazione narrativa
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The wise analyses the novel of Cesare Pavese, named La spiaggia, it puts in evidence recurring themes, linking them with other novels, and great narrative experimentation. The work on Pavese’s novels analyzes a woman like ... -
Il canone del nuovo millennio: prime elaborazioni teoriche
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The rising of the Welfare Society, and the consequent emerging publishing industry during the second part of the 20th Century, have pushed the prose literature to quickly adapt to this new Era. During the process, the ...